Jumaat, Mac 13, 2009

Dia Wardah

Bismillahirrahmanirrahim.

Jadi rindu pada wardah! Dia~!

Bicara seorang sahabat. Ahh, saya belum pernah ketemu dengannya. Sekali pun belum. Yep, tingkatan 2 itu saya sedang belajar mencari diri saya dan belajar cari manusia yang insya-Allah, teguh paksinya hanya Allah.

Selangor dan Johor. Jauh. Tapi, masa itu dekatkan kami. Sangat dekat. Pernah saya ucapkan, dia lebih saya hargai daripada teman-teman saya yang lain. Dia special!

Dulu, saya ingat lagi, saya selalu lumba-lumba nak menulis. Kami selalu saing nak menulis. Dia suka sangat tulis cerpen. Saya pula lagi baik kalau tulis puisi, cerpen memang agak baru bermula.

Kemudian, persamaan kami turut dekatkan kami. Dia suka sangat bahasa syurga. Saya pun sama. Bila gabung, memang extra double lover bahasa arab lah kiranya! Sangat manis. Bila ber'ym', tak pernah lepas dengan kalimah bahasa syurga. Subahanallah.

Jujur, saya selalu jealous dengan dia banyak perkara. Saya jealous tapi saya terus cakap kat dia. Bagus tak? ^_^ Sebab apa? Sebab dia selalu dapat ketemu penulis-penulis yang memang dekat dengan hati kami. Tahu-tahu sajalah, Selangor tu macam semuanya ada. Tapi tak mengapa, Johor still ada Ustaz Zaid Akhtar dan lain-lain.

Yang jahatnya, saya tak tunggu dia masa pergi Minggu Penulis Remaja (MPR) 08. Sedih sangat. Ingatkan dia nak pergi juga tahun lepas. Tapi, dia sibuk tahap syadid. Lagi-lagi, dia baru dapat masuk asrama selepas natijahnya yang cemerlang tu menempatkannya di salah sebuah SBP. Hmm, sedih. Masih belum ketemu juga.

Kami selalu juga mengutus risalah (surat), tapi masih, belum pernah bersua.

Kadang-kadang tu kami selalu tanya-jawab-balas-balik, bila nak KETEMU ni?

Dan selalu kami pujuk diri sendiri, sesungguhnya ukhuwwah kami ni SANGAT INDAH~
Sampaikan dah berapa kali plan nak jumpa pun tak terjumpa-jumpa. Sebab bila special macam ni, rasa rindu lebih jitu. Lagi-lagi rindu ni sebab ALLAH. Sweet sangat.

Cita-cita kami pun sama, ingin lanjut pelajaran ke JoRdaN~ Saya dulu terpengaruh dengan gambar musim sejuk di Irbid dalam foto makcik saya, tapi tambah terpengaruh dengan wardah yang satu ini.

INDAHNYA ukhuwwah kita, TERATUR dalam percaturan-Nya...


P.S: Ila Wardah Imtiyaz, kita ini special dan mumtazah! Moga ketemu jua dalam cinta dan redha-Nya.

Insya-Allah.


Tiada ulasan: