Selasa, Disember 23, 2008

Seorang Jiwa Kacau

Bismillahirrahmanirrahim

Gambar dari blog abesa. 'Ain takdak kamera, harapkan abesa seorang! Aduh.



dari kiri: Kak Wahyuna, 'Ain, Kak Nas, Kak Zu, Kak Nabilla, Kak Shida, Abesa (Faisal)


Seakan Camar

Sayap-sayapku seakan merapuh
ditelan bisa sang masa

Seakan aku camar yang terhenti
dalam perjalanan masa
sesingkat yang panjang
perdengarkan, deru gelombang ingar
perlihatkan, pancar berkaca menusuk
perjalanan masa sebuah rasa

Tatkala aku lihat
belakang yang menjauh
hadapan yang mendekat
atas yang kudukung
bawah yang terkendong
aku sang pemilih

yang tidak punya pilihan
pilih: kehidupan atau kematian!

Seakan aku sang camar
tika masa adalah manis saatku
pahitnya landas pengajaran
dan impian di gemawan
- itu buruanku!


Qurratu'Aini
-memori MPR '08-

Catatan Jiwa Kacau: Demam MPR saya tak habis lagi. Abesa kacau dengan jiwa kacau lagilah kacau dibuatnya! Ragam kalian, kumpulan A. Samad Said 'Ain tak tahu nak komen apa sebab bila kenang semuanya, memang 'Ain tak boleh nak fokus! Abesa, banyak-banyak terima kasih sebab tempel gambar dalam blog kamu, kalau tak mana 'Ain nak dapat.

Kak Wardahputeh, nanti 'Ain nak tulis tentang akak. Rindu adalah beban sebuah perkasihan, kak!

Kelas tambahan ana tak boleh fokus, macam kata Abesa di shoutbox tu: Jiwa kacau!

Rabbi yuqawwiy...

Tiada ulasan: