Sabtu, Oktober 25, 2008

BERUSAHALAH! GAMBAREYO!

Bismillahirrahmanirrahim.


Ada 16 subjek semuanya untuk imthan semester 2, akhir tahun, dan penentu kelas tahun depan.

Ana target mesti lebih daripada 12 A! Mesti lebih separuh daripadanya yang 1A, insya Allah!

DOAKAN ana selalu~

Allah selalu bersamaku....


Gambareyo!

aslim taslam.

Ahad, Oktober 19, 2008

imtihan is just around the corner..

bismilahirrahmanirrahim

jalurkan sebanyaknya garis usaha

diselangi dengan doa yang tidak terkira

tawakkal di akhirnya

ALLAH bersamaku, ALLAH bersamamu!


happy revising! moh ler imtihan elok-elok ya!

imtihan- wasilah linnajah, fid dunya wal akhirah!

Rabbi yuqawwiy~
Rabbi najjihni~

aslim taslam.

Khamis, Oktober 16, 2008

hmm

salam


teruntuk fahna: selamat ulangtahun ke 16, 12 Oktober lalu.

teruntuk saya: tabahkan hati.. perjalanan hidup ini masih amat jauh, qurrah.

imtihan sem 2: saya akan buat yang terbaik! lebih baik drpd sebelumnya! insya Allah..

oklah, ada usrah online.. salam..

Khamis, Oktober 09, 2008

mengubat hati yang selalu susah nak rasa ikhlas

bismillahirrahmanirrahim.

hmm, pernah tak rasa hati sakit sgt..

sakit sbb susah nak dgr cakap bisikan yang benar.

nak ikhlas rasa macam susah sgt.

riya' tu selalu cemburkan ikhlas..

sbb itulah RIYA' diumpamakan seperti batu yang HITAM atas jalan yang bertar hitam diselimuti kegelapan malam yang bukat!


tak nampak, tak sedar, tak rasa pun riya' tu... sebab tu kdg2 kita perasan je kita ni ikhlas tapi sebenarnya itulah riya'.


sebab tulah.. erti hidup pada memberi..

tak percaya.??

mesti percaya sebab hidup ini macam GEMA.. apa yg kita bagi, itulah yg kita akan dpt balik, dan selalu lebih baik drpd yg kita bagi..

mcm kebaikan.. kalau kit abuat kebaikan, bila niat je pun dah dpt satu kebaikan..
kalau dah buat apatah lagi.

dan Allah akan berikan pahala dan cinta-Nya dan kasih-Nya.. dan SELALUNYA... tanpa kita sedari, kita selalu leka dgn nimat-nikmat dlm hiduopp kita ni. Malahan bernafas dengan satu helaan itu pun satu nimmat yg sangat BESAR.. Subhanallah wal hamdulillah..

---


entahlah, kadang2 jiwa berperang.

'aqal dan nafsu. saya mahu 'aqal yang bergerak dgn hati yang bersih itu menang..

kalau setiap manusia berlandaskan sedemiian, al-qur'an dan as-sunnah tak pernah terabaikan..
pastilah dunia ini harmoni dan aman.

hanya sedikit renungan... selalunya manusia itu lupa..

MUHASABAH dan KOREKSI tak pernah menjanjikan kita kerugian malah kelapangan dan kebaikan yang berterusan.

sesungguhnya Allah suka dgn amalan yg berterusan walaupun sedikit..

^ _ ^

Kuat, kerasSSs, kental, kekaR!

La haula wa la quwwata illa biLlahi-l 'aliyyil 'adzim...

aslim taslam..

Ahad, Oktober 05, 2008

ramadhan pergi syawal mengganti

bismillahirrahmanirrahim...


syawal ceria!

qurrah ceria!



tapi tetap sedih ramadhan tiada...



CERIA!

kena detention pun ceria,

oh, jgn salahfaham, detention ini tak ada kene mengene dgn sekolah..

detention lebih kepada

JIHADUNNAFS~ mujahadah Qurrah

kasi Kerass kental kuat kekaR!

salam EiduLfitri
maafZahir&Batin

*Qurrah tahu byk lompang2 pd diri qurrah sepanjang kita bersama berkenalan bersuka duka dan segalanya...
Qurrah rindu......*

-huh, nasib baik frienster private alelaleale... Allah sebaik2 PELINDUNG!-

tentang raya,

alhamdulillah baik semuanya

alhamdulillahillazi bini'matihi tatimus solihat...


suka sangat

lek rina balik hujun tahun

lek jemi nak nikah hujung okt.

lek mamduh ceria walaupun pendiam saja

adik2 dan sepupu2 ku semua kecil2, saya cucu sulung yg perhati... [sampai x siap wajibat! ;)]

~USrATI SaIeDAH~


afwan. tak ada gambar// kondisi qurrah :)


dalam hp, ada satu nukilan buat bulan ramadhan.. rindu x terkata!

raya mcm senseless, anda tahu kan..

ceria!


saya rindu yang selalu gelarkan diri dia ceria!

sebab apa? sebab qausuquzah ceria!

estrella ...


sekian, QURRAH rindu kamu semua pengunjung qausuquzah...

doakan kebahagiaan Qurrah dunya akhirah

cemerlang gemilang imtihan sem. 2... moga2 12 A1 dan ke atas!

dan doakan dapat ikut Minggu penulis remaja 2008.. belum terima e-mail confirmation lagi...


saya tahu walaupun ramai tak baca coreta ni tapi msh ada yg baca..


maaf zahir batin

Allahumma thohhir qolbiy~ amiin~


salam mahabbah,
Raden Qurratu'Aini