Sabtu, September 06, 2008

Menyelam

Bismillahirrahmanirrahim.

Aspirasi Syabab 'o8.

Hancurkan runtuhkan segala kekuatan musuh
janganlah menyerah... Allah 'kan selalu bersamamu!

Derap Perjuangan - Ruhul Jadid

Natijah aspirasi.syabab ini bagi diri saya menurut perspektif saya.

Saya rasa...

saya mampu untuk berubah kerana setiap orang mempunyai potensi dan kebolehan. Saya rasa saya perlu melakukan yang terbaik untuk memberi sumbangan biar sekecil mana pun asalkan ana berUSAHA!

Saya dapati...

saya perlu laksanakan dakwah daripada baby step kemudian barulah melangkah ke stage seterusnya dengan teguh. Saya dapati untuk berdakwah seseorang mestilah berani untuk leksanakan amar ma'ruf nahi munkar dengan penuh hikmah, bijaksana dan berilmu! Untuk berdakwah, mesti ada 'ilmu dan thaqafah!

Saya mesti...


meletakkan pergantungan hanya kepada Allah. Dengan cara sebegitu, segala usaha saya akan sandarkan pada Dia, perbuatan saya akan meningatkan saya kepada Allah, dan dengan demikianlah saya tidak akan mensesiakan hidup saya sebagai khalifah dan da'ie biarpun hanya terpencil dan invisible sebab dakwah itu kewajipan buat SEMUA orang.


Saya ialah da'ie!

insya-Allah.

Tiada ulasan: