Selasa, September 09, 2008

ini

bismillahirrahmanirrahim

usapi kesedihan lantaran kau pasti bahagia
sabar itu sungguh penantian namun berbayar jua akhirnya

belailah jiwamu dengan semangat menyala
membara sampai ke perdu, biar kau mampu hadapi semuanya!


minggu lepas, hari khamis memang tak boleh lupa. 4 september 'o8.

saya dan aisyah. aisyah dan saya. dan lagi 6 orang adik2 f2 yang mempunyai
pemikiran sewajarnya bagi remaja.

-farwizah
-nadia
-amirah
-zainursyazwani
-diyana
-murshida

semalam saya dan aisyah ada liqo' sendirian berhad. bestlah kami buat munaqashah dengan berlandaskan matlamat -----

-himpunan-ikatan-didikan-kebersamaan (paling ingat inilah)

dan juga 3 T .ta'aruf.tafahum.takaful.

oh dauroh ------- hari ahad tu, sangat terkesan di qalbu. lagi-lagi untuk orang yang masih shock macam saya ni.

hari juma'at lepas, untuk kali pertama jadi -------, saya terkedu, sangat pendiam, takut... aisyah tak puashati disebabkan saya tak CAKAP...

bayangkanlah, sebelum ni saya tak pernah jadi apa-apa qiyadah. dan sekarang. subhanallah!~

bila dah pergi sekolah hari ahad tu, dengan bekal mutiara drpd ustzh Norma, alhamdulillah semangatku kian menyala dan semaraknya tak terhalang! insya Allah.


da'wah ini jalan yang sangat panjang......

panjang....
berliku.....
tak terduga.....
dan sentiasa berjalan telusuri masa....

--------------

semalam saya dapat kertas BM. dapat markah 24 per 30 untuk karangan. tahu tak saya boleh dapat 26-28 sebenarnya.. tapi ustzh Ruhanah kata, disebabkan TULISAN saya, perlu diperbaiki... maka 24 lah yang selayaknya. motivasi saya nak berkarya agak menjunam semalam.

jujur saya kata, tulisan saya buruk, tak kemas, langsung tak bergaya, serabut.. tapi bagi saya ok2 je. kalau saya jadi orang lain, automatik saya takkan baca.

ya Allah.. kuatkan hamba ya Allah.

hari ni pentuliahan LK, K S, dan SS untuk KRSM SMIH. cemburu dgn nashrah. cemburu dgn org yg dpt jadi LK. saya akan berusaha semampu daya tahun depan! tengoklah kamu semua...insya Allah, saya lah yang terpilih jika itu yang terbaik.

dan juga penutup bulan utrujah, saya meaih satu hadiah atas kurniaan-Nya. dikalahkan oleh si suara merdu. tak apa, saya di bahagian wa-so-tho. (pertengahan.. ) ;)

tapi bahagian karya semua saya out. sedih sangat. saya tak nak diiktiraf mahupun hadiah tapi entahlah, saya buat sebab hati saya mahukannya... cumanya, saya nak karya2 saya balik... itulah khazanah saya biarpun di mata manusia hanya 'plain paper'.


Allah selalu gilirkan kemenangan sesama manusia supaya kita boleh selalu ambil 'ibrah dan pengajaran. inilah hikmah drpd ayat 140, surah ali imran. ingat tu, Qurrah!

mungkin hati saya ada terbit tak ikhlas sikit, karya tu hancur. mungkin lali drpd ingat Allah sikit saja pun, karya tu juga hancur. Astaghfirullah...

menulislah dengan mata pena yang tajam
mampu tembusi hati manusia dengan kebenaran

saya ni orang yang bersyukur ke? atau saya kufur nikmat-Nya, tanpa sedar?

bila baca komik berjimat cermat hasil tangan Rufaidah, buat saya terpegun pada terjemahan ayat yang selalu dah saya baca tapi jadi tembus sampai nubari.

ayat 7 surah ibrahim.

ayatnya memberitahu kita kalau kita mensyukuri nikmat Allah, Allah akan tambahi lagi kurniaan-Nya. kalau kufur nikmat, bagi orang itu lah azab yang sangat pedih.. na'uzubillahi min zalik.


+++


KEHIDUPAN ialah belajar!

Allah lihat seseorang pada amal dan hatinya...
jadilah qudwah terbaik...
ACTION speaks louder than words!


aslim taslam.

Tiada ulasan: