Jumaat, Ogos 22, 2008

Kalerkali - Baca Interview Hati!-

Bismillahirrahmanirrahim.


Pusing-pusing-pusing-golek-golek-golek.

Membazir je tulis ayat-ayat tu.


IMTIHAN wes entek.

Dino iki rak warek. Sitik ne madang ne. Enek opo ae, wualah, enek sego lemak. Karo meneh dino ki rak asik.

Wes metu tapi rak nek opo.

MURAJA'AH seko dini kae. Wes iso juz 1 & 2. Alhamdulillah. Ki ngomong ne opo ae nang ngene.
Yes yes, wes kenek motong de'e! Hehe...


Kak Nadhirah nang blogne ngomong de'e arek lungo Mesir royo mau. Wah! Cemburu ni jadinya!

Wes luweh, ngomong jowo ae nang mau ;)

Al-aan saatakallam billughatul indunisiyah.

Haha, asik nggak udah repotin kalian sama tulisan dalam bahasa jawaku? Asik kan?
Ya, udah deh.


BENEREN POSTNYA DONG.

Ya, ya, maaf.


Baiklah.

Saya rasa natijah imtihan berkala 2 akan jadi sedih. Barangkali bukan semua subjek tapi mungkin ada.

Khususnya chemistry dan physics.

Add Maths, walaupun ada 1 soalan tak terjawab, namun saya mengharapkan kemajuan berbanding sebelumnya.

Sedih.

Satu hari di kem tahfiz sahabat saya tanya,

Sahabatku: Qurrah, kalau ana tanya nt sekarang apa cita-cita nt, nt boleh cakap tak?

Saya: Emm.. tak. Nt?

Sahabatku: Ana pun tak tau... (sayu je)

+ MACAM MANA NI???

dah masuk tingkatan 4 pun masih terbanyang-bayang lagi?!

+ Qurrah, cubalah anda spesifik sikit. Jordan tu tengah tunggu anda dengan penuh rahmah.

+ Jika tidak Jordan, barangkali Syria, Qurrah tahu?

- Ya, saya keliru. Saya nak sangat jadi doktor haiwan, tapi ianya membantu untuk ummah ke?

- Saya nak jadi doktor tapi, hati rasa tak masuk2 dalam bidang tu.

- Saya nak menulis, saya nak jadi orang yang boleh mengembara, menulis tentangnya. Saya nak jadi penulis untuk difikirkan, untuk mengkritik apa yang sangat patut dikritik, bahkan untuk mengulas peradaban dan budaya! Saya ingin jadi wartawan. Untuk redaksi penerbitan Islam yang dapat dekatkan dengan umat Islam.

+ Qurrah...

- Tunggu! Saya tahu! Saya nak menulis! Saya nak menulis..... Ya Allah..

+ betul ke ini Qurrah?

- Saya ingin menulis. Ingin menjadi seperti kak Ummu Hani, menulisnya dengan hikmah kembaranya. Biar kecil tangan, nemun masih bisa menggenggam besarnya dunia!

- Moga dengan penulisan sedemikianlah bisa menyentuh hati manusia, bisa memagari hati sendiri dengan peringatan daripada Allah.

+ Menulislah, Qurrah.

- ^____^ Alhamdulillah.



Aslim taslam.

2 ulasan:

pintu pagar sekolah yang bercat berkata...

salam,

nampaknya saya tak memahami sepatahpun bahasa jawa, pas grave. saya juga tak mampu nak terjemah, tiada prog yang mampu buat begitu buat amsa ini.

humm bidang apa sebenarnya yang ada di hati, doktor haiwan ataupaun selain dari itu? saya pun mengalami masalah untuk memilih bidang, keliru sebab minat dan bidang yang diambil berbeza sama sekali.

tapi, tak apa, kamu hanya perlu teruskan belajar, bidang yang bakal diambil itu lain cerita, tak perlu fikir sangat sekarang, dapatkan semua A1, maka semua bidang boleh diambil.

salam

Lu'lu' berkata...

^ ^