Khamis, Jun 05, 2008

Monolog

Bismillahirrahmanirrahim.


Bermonolog dalam hati.

-------

+ Uhh~

- Kenapa?

+ Susahnya nak memilih...

- Nak pilih apa?

+ (termenung) terlalu indah dan terlalu sempurna boleh membutakan, kan?

- Setuju! Tapi...

+ Manusia takkan bisa menyentuh nikmatNya tanpa ikhlas di hatinya...

------

Saya perlu buat pilihan. Dan untuk membuat pilihan, itu perkara yang sangat sukar. Lebih-lebih lagi bila pilihan itu meletakkan jatuh bangunnya kita. Ini soal MPR? Tidak. Saya ada soal yang lebih hebat daripada itu.

Bila dilema, bila dah hilang punca arah, kadangkala kita lupakanNya.

Kita lupa, bila kita berjalan kepadaNya, sebenarnya, Allah akan berlari kepada kita.

Dia selalu ada untuk kita. ^ ^

"Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah
engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini). "[94:8]

Aslim taslam.

4 ulasan:

p u l a s a r i berkata...

salam

hummm...nti kan kuat, jadi usah khuatir, cuma kuatkan perngharapan kepadaNya, kerana Dia tempat kita bergantung...berbincang lah dengan ibu nti ok

hummm...

oh ya, esastera punya laman untuk pelukis

http://www.rumah.ws/lukisan/

mgkin...ana tak pasti, huhu mahu masuk

boleh mnta bantuan, boleh nti cari saluran, berkaitan seni lukisan..boleh?

ok...ada imtihn ahad ni...salam

qurrah berkata...

salam..

maaf lambat tulis balasannya.

terima kasih untuk kelaziman kata sokongan itu

"nti kan kuat"

^___^

memang ana kuat! so, memang tak perlu khuatir sebab Allah selalu ada, kan?

qurrah berkata...

lukisan ya?

tak ketemu lah, pulasari.

*bila pulasari nak jual lukisan mcm di esastera tu ya? ;)


ma'at taufiq wan najah.

p u l a s a r i berkata...

salam

afwan lambat reply utk persoaln nti

humm..jual...wah2 tunggu masa dulu wahai cik pelangi

seperkara lagi...ya, kata2

"memang ana kuat! so, memang tak perlu khuatir sebab Allah selalu ada, kan?"

Allah sntiasa ada...jadi ne t'inquites pas

ok...salam