Khamis, Disember 27, 2007

Saat Ku Bahagia


Bismillahirrahmanirrahim....



Alhamdulillah~!
Hari ni NATIJAH PMR diumumkan. Dan "aLfU mAbRuk !"buat semua ahli keluarga batchsebelas sebab sudah melakukan yang terbaik kerana ALLAH demi Islam untuk SMIH. ^___^

Datang sekolah pagi tadi lambat. Dahlah Mu'az nak beli buku. Datang pukul 9.30 pagi. Rasa cuak mula menjengah dalam nubari masa ni. Takut... Gemuruh... Tiba-tiba....

SaKiT PeRuT! Alahai, ni mesti ada butterfly tengah terbang-terbang dalam perut ni. Adeyh~ (mcm masa nak PMR dulu)

Sampai-sampai. Pergi beli buku Mu'az. Lama betul! Ana kena lah pergi Koop munfaridah (berseorangan) nak beli baju sekolah. Dan nampaknya saiz tak ada. Pasrah.

Cepat-cepat pergi kat kantin. Semua nampak tenang je. ^____^ Ustazah Halimah ajak borak-borak. Pukul 10.30 pagi naik ke dewan seminar. Here comes nothing!

Majlis Pengumuman Keputusan PMR 2007

Uih, gempaq saja bunyinya. Ana dah cuak. Tak apa, cuak-gemuruh pun masih sudi mendengar dan menghayati (begitu khusyuk ke?) kalimah daripada Pengetua SMIH, ustazah Kamaliah. Ustazah ucapkan tahni'ah atas pencapaian kami, BATCHSEBELAS! Syukru liLLah..

GPS sekolah meningkat! Tahun lepas (2006), 1.45, dan tahun ini (2007), 1.37! Mabruk 'alaikum Batchsebelas! GPK (ye ke ni? ana tatau) paling best ialah KHB ERT.. hehe. banat tu. Dapat capai 1.07! 'Adzim.. Jumlah mereka yang dapat 9 A, 45 orang. Alhamdulillah...

Ba'da zalik, ustzah Kamaliah memberi penghormatan kepada pelajar Terbilang (penggenggm 9 A PMR 2007) untuk menyebut satu-persatu nama lalu mereka yang berkenaan tampil ke depan untuk ambil slip natijah PMR. Wah!! Takutnya!

Nama-nama yang ana ingat: Aaeshah, Alifah, Amanina, Nadhirah Maslan, Hanan, Hanani, Fathimah, Najihah, 'Atikah, Sofia, Nadia Hakim, Aisyah, Farhana, Zubayr, Rijal, Naqib, Syauqi dan ada lah lagi yang kalau jumlahnya akan sampai kepada jumlah yang sepatutnya..

Akh 'Umayr dok sibuk memetik gambar-gambar mereka (hehe..) Tak lekang senyuman dari setiap bibir mereka ini. Heheh.. Alhamdulilah~

Ana punyelah tunggu nama ana. Gabra. Huhu...

Ustazah: Wan 'Atikah binti Wan Ibrisam Fikri

Ana: (Uih, melompat nama ke ni? Alaa..)

Ustazah: Sofia Umaiyah binti Abdul Jalil

Ana: (Nama dah terlepas ke?)(mengharap tahap paling mengharap)

Ustazah: Siti Najihah binti Mohd Noor
Ana: (uhh... ya Allah..)

Ustazah: Sarah Naqiyyah binti Hasni

Ana : (ya Allah..)(Kalau nama tak ada lepas ni...)(mengharap)

Ustazah: Raden Qurratu'Aini bt Muhammad Mun'im

Ana: ^___^ (cuba senyum dalam menggigil-gigil dan ketidakpercayaan) (alhamdulillah!~)


Huhu.. teramatlah cuak saat itu. Amat amat. Syukru liLlah walhamduliLLah... Apa yang dicita mesti dicipta! Alhamdulillah...
Bahagia. Mama tak ada dalam dewan seminar masa tu. Mak Najihah, mak Maziah ada la. Dan mak-mak lain.
Macam rasa sedih sikit tapi tetap ada gurat bahagia pada riak air muka. (wajib tu...~)

9 A untuk PMR 2007!
AlhamduliLlah!!~

Rasa bahagia...

Dan seterusnya, terkejar-kejar cari Mama & Shifa' kat SRIH. Uhhh.. penat betul! Rasa nak tercabut kaki ana. Patah-balik kereta je dah dekat 5, 6 kali. Cabaran...

Sebelum balik ke kereta, sempat ambil sweater BATCHSEBELAS.. Uwek! Sweater ana 'ter'besar. Saya ulang: BESAR!!!

Tapi ada nama ana la.. Hehe..


Petang nak ambil Mu'az dari SMIH, mengetik-getik kemera Nikon yang sudah kopak sana sini ini. Petiik gambar awan. Awan... Awanan! (hehe..)

SubhanaLlah~ Mendung-mendung pun tetap menawan qalbu! ^____^


Sebagai khatimah, ana nak ucapkan tahniah buat semua ahli keluarga BATCHSEBELAS, sebab semua dah bergandingan bahu dan berpadu tenaga nak capai kegemilangan bersama demiNya.

Ukhuwwah + Da'wah = Jemaah squared!!

Hari ini ku disinari nur bahagia istimewa daripada Dia
berserta rahmah dan redhaNya..
Subhanallah walhamduliLlah!~

Aslim taslam jamie'an!

7 ulasan:

Shahreza Shahrir berkata...

Salam 3laik...wah2...9A...tabik bertabik-tabik...mgkin ingin brknlan juga ngan kwn ana...dia hbat sprti nti jga...jika mhu kata mahu..tp igat..SPM...hehehe...itu pnntu hdup...usaha jgan potong2 plak...bg mngkant...insyaAllah hbat sperti org itu...wah2..siapakh orang itu.

salam kjayaan

Shahreza Shahrir berkata...

salam...oh..lupa sktitka...nnt komen jga ya d blog ana...hehehe...mghrapkan komen...kui2..

k..salam 3laik

Raden Qurratu'Aini berkata...

^_____^

kieyna berkata...

salam 3leyk..

salam perkenalan..pertama kali bertandang ke sini da tertarik terus...belum pon menekan link, dah sangat2 la tertarik tuk menjenguk laman nih biar pon sebentar...hehe..nak taw sebab ape?sebab link awak tu...

qausuquzah...i know what that means..sbb penah jadikkn primary name kt frenster...gembira bukn kepalang tgk ade org len yg letak link blog nye name yg same...sbb bukn sume org taw maksudnye ape...

anyway..kite taaruf kejap...
nama diberi sakinah mohd kamil, currently studying medicine in Egypt, born in 1988..so im ur sis..ukht..huhu

hope to know u more...akak link blog awk ye...sonok sgt jmpe link blog Qaus Quzah....~ ^_-

Raden Qurratu'Aini berkata...

hehe.. ukht Keiyna.. salam ta'aruf juga 9Baru perasan ada org ta'aruf di sini,, hehe_-_-")

hmm.. study di mesir ya?

mesti best kan?

Qausuquzah.. PELANGI!!~

^______^

kieyna berkata...

yup..

yeah3!!! P.E.L.A.N.G.I

seindah ciptaan, setenang jiwa yang memandang, menyurut kemarahan dan melembutkan kalbu..

Allah pasti kan mengurnia pelangi sesudah hujan dicurahkan selebat2nya..

bersabarlah..

Qausuquzah...

moga kite jmpe kt sini ye..!

Raden Qurratu'Aini berkata...

kat sini? hurm...