Rabu, Disember 26, 2007

Rindu Lek Rina

Bismillahirrahmanirrahim...

Uhhuu.. tiba-tiba ana rindukan Lek Rina atau nama penuhnya, Radin Seri Nabahah binti Ahmad Zabidi. Hmm, cepatlah bali Lek. Lama dah dok Mesir. Sejak ana darjah satu lagi (tahun 1999). Pernah lah 2, 3 kali Lek balik rasanya. Hmm... Hari tu Makcik Umi tersilap, dia ingatkan ana Lek Rina (yelah, muka ana ada mirip Lek Rina dan Lek Muna). Uhhu.. rindu lah..

Ingat lagi, Lek Rina lah yang ajar ana aprikot dalam bahasa arab mesir,
mish mish!

Lek Rina dan ana.
Ni masa kat rumah Opah sebelum hantar Lek pegi KLIA. Tahun 1999.
(Tengok! Saya tak pakai spek lagi la. :P)


Reen.dou. Al-isytiyaq menjelma dalam nubari. Ana mushtaq ilaiki jiddan ya 'ammati!~ Du'akanlah anak saudaramu ini boleh menjejak kaki dan menuntut ilmu di bumi timur tengah juga, lek!

Lek Rina beritahu nak balik Malaysia sanah qadimah. Dengan zaujnya, Pakcik Asri. Balik ye Lek. Nanti raya lek buatlah cornflake madu lek yang paling hebat di rumah Opah. Hehe...

^________^

Mengutus salam rindu dari Malaysia ke Kaherah, Mesir

aslim taslam...

P.s: Siapa yang tak tahu, Lek tu ialah panggilan buat makcik atau pakcik yang menjadi adik kepada mak atau ayah dalam masyarakat Jawa. Kalau lagi tua, Bo'deh untuk perempuan, Pa'deh untuk lelaki.

Tiada ulasan: