Rabu, November 14, 2007

Kurasai...

bismillahirrahmanirrahim...

Ana rasa bersalah sangat. Sangat sangat sangat. Dan rasa bersalah tu hilang sebentar bila ana hanyutkan diri dalam bacaan novel ilmiah. Lepas dah habis baca, terasa balik beban. Sakit. Sakit sangat. walaupun hanya di dalam bukan lahiriah. Bukan seorang saja ana rasa bersalah, tapi ada lagi beberapa orang. Walaupun orang yang ana rasa bersalah sangat tu masih mampu tersenyum pada ana. Maaf, maaf dan maaf!

Sempat berbual-bual di alam maya bersama 'Izzati, Husna, Aisyah, ukht Asma' dan akh 'Umayr. Takde mood. Bual macam nak tak nak saja. Uhuu... Sian ukt Asma' sampai nak pujuk. Hehe...

Akhirnya ana minta akh 'Umayr cadangkan apa-apa nasyid. Dan dia tulis: Sebelum Mata Terlena - Hijjaz

Hmmmmm.....

Sebelum Mata Terlena
Album : Keizinan Mu
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com


Sebelum mata terlena
Di buaian malam gelita
Tafakurku di pembaringan
Mengenangkan nasib diri

Yang kerdil lemah yang bersalut dosa
Mampukah ku mengharungi titian sirat nanti
Membawa dosa yang menggunung tinggi
Terkapai ku mencari limpahan hidayah Mu

Agar terlerai kesangsian hati ini
Sekadar air mata tak mampu membasuhi dosa ini

Sebelum mata terlena
Dengarlah rintihan hati ini
Tuhan beratnya dosa ku
Tak daya ku pikul sendiri

Hanyalah rahmat dan kasih sayang Mu
Yang dapat meringankan hulurkan maghfirah Mu
Andainya esok bukan milik ku lagi
Dan mata pun ku tak pasti akan terbuka lagi

Sebnelum berangkat ke daerah sana
Lepaskan beban ini
Yang mencengkam jiwa dan raga ku

Selimut diri ku
Dengan sutra kasih sayang Mu
Agar lena nanti ku mimpikan
Syurga yang indah abadi

Pabila ku terjaga
Dapat lagi ku rasai
Betapa harumnya
Wangian syurga firdausi oh Ilahi

Di sepertiga malam
Sujud ku menghambakan diri
Akan ku teruskan pengabdian ku pada Mu...

moga ana menjadi mereka yang bahagia di esok harinya... amiin...

aslim taslam...

Tiada ulasan: