Khamis, November 08, 2007

Kongsi-kongsi

Bismillahirrahmanirrahim....


Ha! Hari ni ana nak kongsi sedikit dengan semua. Pernah dengar Ummah Films ? Kalau tahu tahulah, kalau tak tahu, silalah ambil tahu. Wah, apa Ummah Films ni?

Ummah Films is a Muslim film company that strives to provide Halaal (Islamically permissable) entertainment to Muslims and non-Muslims alike. We are not affliated with any particular movement, sect, group, etc. We absolutely condemn in the strongest terms terrorism and any extremism done in the name of Islam and we refuse to associate ourselves with those who practice and condone such behavior and thoughts.

One of the things that has set Ummah Films apart from other other Islamic and Muslim-based entertainment is the approach of using entertainment to reach out to the masses who usually do not attend lectures or services at the mosques to learn about Islam. Coupled with entertainment, Ummah Films believed that it was possible to reach out to the English-speaking world and educate them on Muslims and Islam. The sense of urgency of educating people about Islam especially after 9/11 and the backlash against Muslims and Islam was one of the main driving factors for Ummah Films.


Ok.. sekarang dah tahu kan? Hmm.. sebenarnya Ummah Films ni ada sediakan video reminders atau tazkirah nama lainnya. Best dan bagus dan baik sebab pendekatannya santai dan tidak membosankan. Hanya perlu tahu bahasa inggeris saja bila nak nonton :D . One of my favourite from Ali :



Oh.. Tadi ada orang tu cakap kat ana dia langsung tak faham pun entri ana yang semalam. Tak apalah. Tak perlu faham. Buat serabut kepala. Kadang-kadang bukan semua masalah adalah untuk dikongsi dengan orang lain. Anyway, secret makes a woman.. a woman. Kan, Aisyah? ^____^

Hari ni rasa nak pitam saja. Puasa Syawal hari ke-4. Nak puasa esok walaupun ada jamuan. Mesti dapatkan 6 hari! Rabbi yassir wa la tu'assir.. (Memang menyesal ada satu hari dalam minggu ni ana tak puasa.. Huhu...)

Sempat singgah Harris di Jusco Tebrau tadi. Sempat juga membelek-belek buku dan akhirnya 3 buah buku menambat hati... Satu novel drama melayu oleh sasterawan yang ana kagumi. Dua buah lagi novel cerita klasik inggeris yang diringkaskan.

1. Bila Tuhan Berbicara - Faisal Tehrani
2. Dr. Jekyll and Mr.Hyde - Robert Louis Stevenson
3. Great Expactations - Charles Dickens

Wah.. tak sabar nak baca! Sekarang tengah melekat dengan novel Kembara Amira. Insha Allah lepas tu, novel drama Bila Tuhan Berbicara pula :D

-----

Esok.. esok.. esok...

Kenapa menyorok? Buat penat ana je!

Bila sms Esha, dia balas...

"...baik anti sangka baik dan tak rasa sedih. See? Dahlah dapat pahala sbb sangka baik, pastu otak pun tak serabut. Kalau buat baik, balasannya baik."

^_____^ Sure. Bila ingat balik, husnudzon tu terlalu banyak hikmahnya. Dan yang ana sentiasa ingat hidup ni mesti sentiasa taat dan sabar. Taat Allah, RasulNya dan ibubapa serta sabar dalam setiap langkah yang diambil dalam perjalanan hidup ini.

Berbekal taat dan sabar
Pasti kan berjaya....
Petikan nasyid 'Bersama' - Devotees


Aslim taslam.... Ilalliqa'..

Tiada ulasan: