Isnin, Oktober 29, 2007

Repost: Warkah Buat Sahabat


rahsia atas rahsia....
bisakah dirungkaikan...
andai detik tiada kepastian..?

kemaafan kupinta
andai hati tercemar kelukaan
maafkanlah...

sahabat....

saya tak tahu apa yang harus saya lakukan...
saya rasa bersalah sangat pada awak...
saya tuduh awak macam-macam...
itulah... inilah...
rupanya bukan awak...
awak tahu,
saya menangis bila baca warkah awak,
tapi saya tak pasti kenapa...
saya tak tahu kenapa air mata terus mengalir
dan mengalir...

sahabat,
saya harap...
awak dapat maafkan saya...
maafkan saya atas segala apa yang telah saya lakukan terhadap awak...
yang buat awak rasa tak sedap hati....

saya takut awak macam geram...
atau dengki... atau marah...
atau apa-apa yang lainnya yang negatif terhadap saya...
saya tahu...
saya tak sebaik awak...
awak begitu baik bagi saya....
maafkan saya, sahabat...
mutaasif jiddan...
kalau terdapat kelemahan pada diri ini yang perlu diperbaiki...
maka, awak janganlah segan silu menegur saya...
insha ALLAH.. saya akan dapat menerimanya dengan hati yang terbuka...
hmm..moga perkara ini tak berulang lagi...
insha ALLAH...
kesilapan.. itulah fitrah insani...

[sahabat, saya dah lakukan apa yang awak pinta....
alhamdulillah... tapi saya tak boleh nak komen apa-apa...biarlah rahsia...]

maafkan saya...
maafkan ana....
itu sajalah yang ana pinta...
kemaafan daripadamu, sahabat...
kemaafan dari hati....

sahabat...
mungkin awak ubah 100 % persepsi awak terhadap
saya sekarang...
awak mungkin akan anggap saya ni sungguhlah teruk
atau sebagainya...
TAPI sahabat...
saya ada sebab kenapa saya lakukannya..
sebab awak sahabat saya...
sebab itulah....

syukran jazilan, sahabat...
kerana memahami diri ini walau rasa
perih menguasai hati

tatkala ini...

"wa laqod holaqnal insana wana'lamu tuwaswisu bihi nafsuhu
wa nahnu aqrobu ilaihi min hablil warid" Qur'an [Qaaf:16]

"It was We Who created man, and We know what dark suggestions his soul makes to him: for We are nearer to him than (his) jugular vein." Qur'an [Qaaf:16]

Allahu a'lamu bissowab....
(fahami dan hayati maksudnya..)


terima kasih...
atas segalanya...
nasihat jua sokongan....

saya tujukan nasyid ni buat awak...
hayati betul-betul...






S E B U A H P E R T E M U A N
Album : See You D IPT
Munsyid : UNIC

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan?
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman




p.s: moga sahabatku terbaca akan warkah ini buatnya.... =)
nasyid SEBUAH PERTEMUAN juga ana tujukan buat yang lainnya....
Izzati, Akhi 'Umayr, Ili dan sesiapa saja...

---------

entah kenapa... asyik terkenangkan kisah silam nih.. perit! saya dah menyesal.. sumtimes saya rasa saya gila... tapi ...a'uzubillahi min zalik... oh.. bila kan ku dapat temuimu teman? agar dapat kurungkaikan segala persoalan yang telah membuat engkau begitu membenciku... :(

Tiada ulasan: